purple mirror

purple mirror

zaterdag 20 november 2010

Een huis maar niet van steen



Op een andere blog zag ik deze leuke vilt huisjes en aangezien ik zelf een creabea ben leek het me leuk om het hier te plaatsen , heb natuurlijk wel even gevraagd of dat mocht in me allerbeste engels en zij schreef dat het natuurlijk mocht. Zie evt de link die bij het patroon staat daar komt het vandaan.

* Materiaal

- vilt in verschillende kleuren
- draad in een andere kleur als het vilt
- naald , schaar , patroon
- embelisment bijvoorbeeld , knoopjes, bloemetjes, lint

* Maken

- Neem het patroon over op een stuk papier en knip het uit , leg het patroon op de vilt en knip het uit , het is leuk om verschillende kleuren vilt te gebruiken, hoeft natuurlijk niet.
- Naai met de hand de "molton steek" , een best makkelijke steek ,steek je naald door de 2 stukken vilt en voordat je aantrekt doe je je naald nog even door de lus. Deze steek werd vroeger gebruikt om luiers om te naaien en misschien nu nog wel.












- Naai alle stukken aan elkaar in de vorm van een huis. Doe de begin en eind knoopjes in het huis zodat als het af is je ze niet kan zien.
- Je kan er eventueel een lintje aan maken zodat je ze kan ophangen of voor straks in de kerstboom.





Als je op het patroon klikt is het te groot maak het zo klein dat jij het zelf mooi vind.
Ik ga het zelf natuurlijk ook maken , foto zal volgen , als jij hem ook maakt laat je dan ook een foto zien , lijkt me leuk......................


Geen opmerkingen:

Een reactie posten