purple mirror

purple mirror

woensdag 23 november 2011

Ik schrijf het van me af


IK ben zo teleurgesteld .............. Ik vind zelf dat ik een "goede" verpleegkundige ben , ik ben aardig , ik werk hard , ik ben collegiaal en heb oog en gevoel voor mijn patienten.
Tijdens mijn dienst raakt een man onwel tijdens het oplopen op de gang , deze man is 5 dagen geleden geopereerd .
Man ziet bleek en heeft een lage bloeddruk .
Man heeft te weinig zuurstof in zijn bloed en zelfs met 15 liter zuurstof , wil het niet omhoog gaan.
Ik besluit tot een oproep aan een speciaal team deze nemen de man uit uiteindelijk mee naar de intensive care.
Ik wil mezelf echt geen veer in me kont steken maar ik had een gevoel van oke , dat heb je goed gedaan.
Helaas de volgende dag mag ik ten overstaande van vele collegaas een veeg van de arts ontvangen , hij is boos dat ik hem niet gebeld heb. Na nakijken van het protocol blijkt dit niet tot mijn taak te behoren , het had wenselijk geweest maar het is er niet van gekomen vanwege de hectiek.
Ik noem bewust geen namen zodat privacy gewaarborgd blijft en je zou het verhaal ook kunnen lezen als oefen casus.
Waarom is het toch altijd makkelijker om iemand zeg maar een schop te geven dan een compliment.
Ik ben gelukkig weer een aantal dagen vrij want echt als mij dit te vaak zou gebeuren , twijfel ik aan het feit of ik nog wel verpleegkundige wil zijn want wanneer doe je het goed in deze drukke wereld waarin ernstige bezuiniging oorde van de dag zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten