purple mirror

purple mirror

maandag 20 december 2010

Nachtzuster doet het in het weekend


Dit weekend mocht ik weer de nachtzuster zijn.
De eerste nacht baande ik me met het autootje door de sneeuw , kou en glibberigheid.
Die nacht mocht ik 2 nieuwe patienten verwelkomen , was ik getuige van de geboorte van een zeer bruine tweeling van zeker 2 kilo en waren er stapels administratie waardoor ik toch even het ambtenaars gevoel had.
Nacht 2 was wat rustiger ,1 patient verlichte reeds de hele zaal rond 2 uur waardoor alle mensen meteen van de rel waren , ach deze man kon er niks aan doen was wat in de war , iets wat je vaker ziet als de wat oudere mens plots in het ziekenhuis komt.De kasten aanvullen en aanvullen en had ik al gezegd aanvullen als of de oorlogswinter gaat uitbreken.
Nacht 3 en tevens laatste nacht me ook weer niet verveeld. Weer administratie voor de nieuwe mensen die komen gaan. Een patient met 2 gebroken armen die bij wijze van spreken alleen nog met haar ogen kon knipperen en een zieke man waardoor ik ook nog eens heb overgewerkt omdat er nog allerlei dingen op het laatste nippertje gedaan moesten worden. Mmm nee hoor ik ben niet moe,echtttt niet, werk gaat voor het slapen zei ik nog grappig.....................
Thuis heeft mijn zoon 3 nachten alleen geslapen , ik ben trots op hem en ik heb hem financieel een veertje in zijn kont gestoken , al dan niet pedagogisch verantwoord.
Nu moet ik weer zorgen dat ik terug kom in het dag ritme, dat vind ik altijd het moeilijkste maar gelukkig heb ik dinsdag morgen vroeg weer een afspraak staan om met moeders naar het ziekenhuis te gaan voor een nieuwe brace .Dus mijn ziekenhuis gehalte is deze week weer helemaal op peil.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten